Підтримати Долучитися Увійти

Юлій Морозов про навчання в Німеччині і уроки для України

2017/01/24 15:39

Юлій Морозов, голова фракції “Сили Людей” в Криворізькій міській раді, в грудні 2016 року став учасником семінару, присвяченому політичному брендингу в «Академії Теодора Гойса» (Гуммерзбах, Німеччина). Про те, що найбільше запам’яталося і чому нам в Україні варто вчитися, він розповів офіційном сайту Фонду Фрідріха Науманна в Україні.

1. Підхід. Коли німецькі партії отримують гроші з бюджету і витрачають не лише на суто партійну діяльність, а й через свої фонди (Фонд Фрідріха Науманна – партнерська організація FDP – Ліберальної німецької партії) на подібні навчальні проекти. Причому доступ до них мають не лише німці – потенційні партійці і виборці партії, а й люди з усього світу. Таким чином не тільки пропагуються ідеї, на яких стоїть партія, а й будується свого роду мережа лояльних політиків і громадських діячів по всьому світу.

3

2. Німецька якість. 12 днів тренінгу, 23 учасники з більш, ніж 20 країн світу, візити до Дюссельдорфу і Кельну, 3-денний вояж до Берліну, запрошені викладачі на окремі лекції – все це працювало, як годинник. Без збоїв і зсувів. Одночасно основні модератори навчання – німець Вульф Пабст і Маріке Грюневальд з ПАР – не склали враження машин для видачі інформації, а були гнучкими і старанно підлаштовували свій матеріал і «домашні заготовки» під специфіку групи.

3. Групова енергія різності. Дика суміш людей і культур – від Лівану до Гондурасу, від Уганди до Аргентини. Від 24 років до 50 з гаком. Від лідерів провідних у своїх країнах партій до молодих громадських активістів. Досить інтенсивна програма. Але гарна робоча атмосфера таки створилася. І не тільки робоча. Більша частина учасників семінару продовжують спілкуватися між собою, а деякі навіть планують спільні проекти.

1

4. Навчальний центр Академії. Про подібні заклади нам в Україні поки що доводиться лише мріяти. Багатоповерхова будівля на горі на околиці маленького Гуммерсбаху. Цікава архітектура і дизайн. Все продумано – від житлових кімнат до навчальних аудиторій різного розміру, затишного холу з каміном і бару в підвалі. Нічого не відволікає від навчального процесу. Коли в нашій державі – чи то на рівні влади чи окремих осіб з фінансами – прийде розуміння, що життєво необхідно вкладати гроші в подібні освітні проекти, зміни у нас підуть значно швидше.

5. Схожі проблеми абсолютно різних країн. Тіньова економіка Тунісу, популісти в Бразилії, дика боротьба з обігом наркотиків на Філіпінах і навіть свої так звані «ДНР-ЛНР» з багаторічною історією між Індією і Пакистаном… Коли я, мешканець українського Кривого Рогу, спілкувався на ці теми з колегами з інших країн, розумів, як мало ми в Україні знаємо про те, що відбувається у світі, водночас – наскільки схожі виклики стоять перед політиками, незалежно від континенту. Думаю, насправді, саме це і є головною цінністю подібних заходів.

6. Ну і, власне, про політичний брендинг. Підхід тренерів був досить цікавим і в певних моментах новаторським. Зустрічі з людьми, дотичними до теми з різних боків – від керівництва Берлінського офісу FDP до представників потужного рекламного агентства, яке розробляло для них останню виборчу кампанію, чи топ-менеджерів Volkswagen, які поступово реанімують свій бренд після потужного удару – були дійсно корисними і лишили по собі цікаві ідеї. Багато розповідати не буду, хай набуті знання лишаться конкурентною перевагою «Сили Людей». Олігархічних грошей в нас нема, тож перемагати доведеться за рахунок знань, вмінь і самовіддачі. А що стосується брендингу партії «Сила Людей» – протягом семінару переконався, що у нашої партії тут дійсно є великий потенціал для зростання, і впевнений, що згодом це стане очевидним для всіх. Робота в цьому напрямку вже йде.