Влада, в обличчі президента Петра Порошенка, мера Києва Віталія Кличка та їх партії БПП-Солідарність в Київраді (це на фасаді, за яким стоять олігархи Льовочкін та Фірташ), вперто намагаються зірвати вибори до районних рад Києва. Мета цього – збереження неефективної корумпованої системи управління містом, яка дозволяє “за законом” грабувати киян.
Нині через ЗМІ вкидається інформація про непотрібність районних рад. Підготовка до виборів блокуюється у “ручних” судах, а секретар Київради пан Прокопів (БПП-Солідарність) блокує питання на рівні регламентної комісії, де три з чотирьох членів комісії – це члени партії БПП-Солідарність.
ПЛАН “А” влади – взагалі не відновлювати районні ради в Києві, зберігаючи президентську вертикаль влади в районах (голів райдержадміністацій призначає президент), продовжуючи контролювати всі фінансові потоки міста, розподіл землі і комунального господарства. Це у них не дуже добре виходить, бо вже утворилася ціла коаліція за вибори до райрад з інших партій, які сьогодні перебувають в опозиції у Київраді.
ПЛАН “Б” – відтермінувати вибори до районних рад на осінь 2016 року. І для цього у влади є дві причини:
ПЕРША ПРИЧИНА – з 1 липня 2016 року набуває чинності закон України, який передбачає реформування житлово-комунального господарства. За цим законом, мешканцям всіх багатоквартирних будинків, які до цього часу не встигнуть створити ОСББ або обрати на зборах компанію-управителя, місцева влада, тобто Київрада, в односторонньому порядку призначить компанію-управителя будинком. Реальність така, що 70% всіх багатоквартирних будинків в Києві отримають від Київради нав’язану компанію-управителя. Вартість послуг за обслуговування будинку такі компанії будуть визначати на власний розсуд. А тепер запитайте себе:
– Чому влада не проводить широку інформаційну компанію з цього приводу, щоб кияни створювали ОСББ?
– Чому влада до маразму ускладнила процедуру реєстрації ОСББ?
– Чому всі ЖЕКи почали перереєстровуватися на “компанії-управителі”?
– Чому в ЖЕКах вартість послуг в 2-3 рази вища, а якість – в рази нижча, ніж виходить у будинках, де створені ОСББ і мешканці самі обирають підрядників для надання комунальних послуг?
Відповідь на ці питання одна – комунальна мафія не збирається просто так розлучатися з 2 мільярдами гривень щороку. Саме так можна оцінити суму зловживань в сфері надання житлово-комунальних послуг в Україні. І це тільки на обслуговуванні будинків, не рахуючи зловживання на тарифах на електроенергію, воду та газ.
Чи збільшаться суми у ваших платіжках і чи отримаєте ви від вашого колишнього ЖЕКа кращі послуги – питання скоріше риторичне.
ДРУГА ПРИЧИНА – партія влади (БПП-Солідарність) хоче відтермінувати вибори до райрад на осінь, щоб провести їх разом з достроковими парламентськими виборами (дострокові вибори до ВР – це окрема тема і в цьому контексті не підніматиму її). Є два мотиви таких дій.
Перший мотив – гроші. Тут принцип “оптом дешевше”. Виборча компанія партії влади (БПП-Солідарність) коштує дуже дорого. Завжди розгортаються два передвиборчі штаби – основний (білий) і тіньовий. Бюджети рекордні для України. На парламентській компанії 2014 року бюджет тільки “білого” штабу БПП склав майже 100 мільйонів гривень. Можна лише здогадуватися, скільки пройшло через тіньовий. По іншому ця “машина” працювати не вміє. Звісно, розгортання виборчої машини лише заради районних рад Києва з точки зору фінансистів партії виглядає недоцільним. Інша справа, якщо проводити вибори до райрад разом з достроковими парламентськими, коли районні вибори причепним вагончиком поїдуть за парламентською компанією.
Другий мотив – люди, 462 кандидати в депутати до райрад Києва, яких у партії БПП-Солідарність сьогодні просто нема. І навіть до осіні закрити цю прогалину їм буде дуже важко. З одного боку, громадські активісти вже добре засвоїли досвід попереднього “громадського десанту” у партіях влади і не хочуть повторювати їх помилки, коли ті пішли на вибори разом з БПП та “Народним фронтом”, підкріпивши їх своїм ім’ям, а в результаті опинилися у ворожій до себе команді людей, які нічого насправді не збираються змінювати. З іншого боку, мандад депутати районної ради не видається достатньо цінним для тих, хто збирається у владу заради наживи. Звідси і кадровий голод в оліграхічних партіях.
ВИСНОВОК
Якщо кияни не хочуть з серпня 2016 року отримувати значно більші рахунки в платіжках за комунальні послуги, які навіть не надаються належним чином, ми повинні:
– до повноважень Київради (або ліквідувати взагалі Київраду, залишивши тільки адміністрацію мера) віднести лише 4 питання: розробка та реалізація стратегії міста, інвестиції, загальноміська інфраструктура, містобудування і архітектура;
– всі інші повноваження і бюджет на їх здійснення має бути переданий до районних рад.
Сергій Бойко